2011. szeptember 23., péntek

A.

A fősuli igenis húzós. Hétfőn kínai doga, egyre gyűlnek az eddig sosem látott karakterek, és kezdek bepánikolni. A kiejtés a legnehezebb. Négy tónus van, minden szótagnak megvan a maga tónusa, és ha nem úgy ejted, már másik szót mondtál, vagyis nem fognak megérteni. Mondjuk van óránk anyanyelvi tanárral, és ő nagyon sokat segít, meg fejlődtünk is elég sokat, ami két hét után szerintem dicséretes. Valamelyik nap Chirakoval vagy két órát kínaiztunk, de kizárólag a második tónus gyakorlása végett. Számomra az a legnehezebb, de komolyan, nem tudom, hogy fog belém rögzülni normálisan. Kitával ott nevetgéltünk múltkor lektoros órán, hogy a pad alatt mind a ketten az ujjunkkal mutatjuk a hangsúlyt, mert az segít xD. Csak azért vicces lenne, ha kimennénk, és mint a karmesterek vezényelnénk magunknak, hogy most éppen milyen tónus kell :"D. Na mindegy, szóval a lényeg, hogy hajtanak minket, de veszettül.
A másik tantárgy, amin nem tudok túllépni, az a gazdasági matek. Én teljesen abban a hitben voltam, hogy elméleten majd letisztul az, amit gyakon vettünk, de egy nagy fenét. Csak még jobban összezavarodtam. Csoporttársaim nagy részével ellentétben én tanultam deriválni, és eddig azt hittem, hogy tudok is, de most elméleten vettük a deriválást, és kábé semmi köze nincs ahhoz, amit én tanultam. Ugyanez a sorozatokkal. Első gazd.mat.-gyak, sorozatok, mondom, óóódejó, hát azt tudom. És így megláttam a feladatot, kikerekedett a szemem, pislogtam kettőt... ez mi a jófranc akar lenni?! Szerdán volt legutóbb gyakom, és megállapítottam, hogy ez az a tantárgy, amiből meg fogok bukni xD. A többi tárgyam egész jó, még a számvitel sem vészes, a pénzügyet egyenesen érdekesnek találom, a mikroökonómia se tűnik még olyan rossznak, a marketing érdekes, a gazd. jog tök jó, a tanárnőnk nagyon nagy face, a környezetgazdaságtan tök jó, az erasmus-os német országismeret is tök jó. Nade a matek...
Ja, és ugye van gyógymatek is xD. Három órányi tömény matek csütörtökön 14:50-től hatig. A hetem fénypontja, de komolyan x"D.
A hetem az most úgy nézett ki (elég vicces volt), hogy hétfő kivételével minden nap hatig csücsültem bent a suliban. Szerdán még lyukasom sincs, tehát potom tíz órát töltök jegyzeteléssel, tanulással és masszív szenvedéssel. Hétfőn meg két órám volt, páratlan heteken ez háromra bővül, de akkor is, fél háromtól már szabad vagyok. Mindegy, szép kis órarendem van, de hál' Istennek a gyógymatek már csak három alkalom.
Úgyhogy most kellőképpen le vagyok amortizálva, és hogy tetézzem a dolgot, nemsokára léphetek le matekra, hogy felkészülhessek a jövőheti zh-ra, amit egyébként húsz perc alatt kell megírnunk és öt, azaz öt pontot ér. Ilyen sorozatos, konvergenciás, küszöbindexes, korlátosságos feladatok és már előre látom, hogy leállok a boldogságtól cigánykerekezni a suliudvaron, ha két pontot össze tudok kaparni. Szóval jóuság van.
A leterheltség ellenére is azt kell mondanom azonban, hogy jó hetem volt. A szünetekben tök jókat dumáltunk a többiekkel, meg lyukasokban is tök jól elvoltunk, és jól éreztem magam, ami haladás a kezdeteket tekintve. A tegnap volt csak húzós mert már nagyon jöttem volna haza és mindenhez volt kedvem, csak gyógymatekhoz nem. Meg... aludnom többet kéne. De amúgy tényleg jó volt ez a hét. Csak már ideje volt, hogy elérkezzen a várva várt hétvége xD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése