2012. szeptember 12., szerda

HACKA LÖKEN!

Szóval.

Egy-két szó az új egyetememről.
Egy szóval jellemezve: káosz.

Első bökkenő: korea története.
Bementünk a teremhez, de a főszakosokon kívül betömörült még a komplett minoros csoport, ami csekély ötven ember jelenlétét eredményezte. A terem húsz fős. Na akkor kereshettünk másik időpontot, ami szerda két óra lett, és nekem egytől negyed négyig svéd gyakom van akkor, tehát teljesen kizárt, hogy részt vegyek a főszakos órámon. Ezt meg is említettem a tanár úrnak, aki két opciót vázolt fel nekem.
Egy: csúsztatok egy félévet, vagy egy évet, ami azt jelenti, hogy később is végzek a tanulmányaimmal. Öö, nem kösz.
Kettő: Elkérem a csoporttársaim jegyzeteit, saját magamnak tanulok a könyvekből, és úgy készülök vizsgára.
A második alternatívával szimpatizáltam, minden nehézség ellenére, így aztán ez lesz egész félévben. Remélem, januártól változás áll be az órarendben.

Második bökkenő: Svenska utifrån.
Regisztráltam a Skandinavisztika tanszéken, hogy kapjak felhasználónevet és jelszót, hogy egy bizonyos honlapról le tudjam tölteni a könyvet, amit használni fogunk ebben az évben. Azt mondták, hogy mára mindenképpen legyen könyv, de még ma délelőtt sem kaptam e-mailt, ami kissé frusztrálttá tett, ezért egy sima netes verzióját nyomtattam ki. De.
Előző nap végigjártam három könyvesboltot, ebből az egyik csak idegen nyelvű tankönyvekkel foglalkozik, de ott sem találták az említett tankönyvet, sőt, a srác, aki ott dolgozik, közölte, hogy ezt csak külföldről lehet megrendelni, ami potom három hétbe is beletelhet. Hát, nagyszerű.

Ma klasszikus koreai óra lett volna, ha nem lett volna megint kétszer annyi ember a húszfős teremre. Na hát, ezt az órát csak egy fél órával csúsztattuk arrébb, de így is tíz perccel hamarabb le kell lépnem onnan, hogy odaérjek a svédre.

És a holnapi napom a gyöngyszem, komolyan.
Egyetlen egy órám van, este hattól fél nyolcig. Komolyan. Agyrém.

Pénteken fél négyig vagyok suliban. Ahelyett, hogy felcserélnénk, és csütörtökön lenne több órám, pénteken meg az az egy, hadd tudjak már hazaszelelni utána, de hát nem.

De hát, ilyen ez az egyetemi élet. 
Sajnálom, hogy minden órámból csak egyetlen időpont van, így teljes képtelenség bármit is szervezni az órarendemen.


De ma tanultam valamit.

Hej. 
Jag heter *insert name here*. Jag bor i Ungern.
Jag talar engleska, tyska, japanska, och lite svenska. 

Jag lärar koreanska och svenska i Budapest. 

Och... HACKA LÖKEN!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése