2011. május 24., kedd

BREAK ME

Azt hiszem, egy bejegyzést simán megér az új kislemez.

Tudom, hogy midnenkinek megvan a saját véleménye, és senkit nem érdekel kábé, hogy én mit gondolok, de azért írom ide xD

Szóval. VORTEX. Nos, úgy gondolom, megint megcsinálta a GazettE. Nem mintha eddig nem lettem volna kellőképpen szerelmes beléjük, de ez a szám valami hihetetlen. Kíváncsi lennék rá, hogy még mindig ugyanaz az árulás van-e a dalban, mint az eddigiekben, amiről Ruki is beszélt. Mert ugyebár a LEECH óta (ami azért nem most volt), mindig van a számokban abból a nagyon fájdalmas árulásból. Szerintem részben még ez is az. Vagy nem is tudom, kéne valami interjú. Majd utánanézek. A lényeg annyi, hogy lehet szarozni meg fikázni a GazettE-t, hogy így megváltoztak, meg úgy nem a régiek, de kérdem én: hogyan lehet elvárni egy több mint kilenc éves bandától, hogy ugyanolyan zenét nyomassanak, mint teszem azt hét éve? Egyrészt egy halom új effekt van, ami kipróbálásra vár, másrészt meg az együttes is változik idővel, és akkora fordulatot nem tett szerintem a GazettE, mint mondjuk a TRAX, akik régen zúzósat játszottak, most meg olyan durván popot, hogy fájdalom hallgatni. És egyébként is.. Mindig voltak a SHIVER óta is zúzós számaik, nem értem, miért fordulnak el tőlük az emberek, akik régen elvileg odáig meg vissza voltak értük. De hát a K-pop nagy úr, mint tudjuk. Aki akar, az szakadjon csak el. Nem mondom, hogy megbánja, mert én senki döntését nem akarom kétségve vonni, de ez is valahol árulás. De ez csak az én személyes véleményem.
Újra elmondom, nekem a Tokyo Dome-os koncert is akkora katarzis volt, vagy nem is tudom, hogy fejezzem ki magam, közben meg olvasok olyan véleményeket, hogy így szar meg úgy szar. Pedig a Tokyo Dome-os fellépést telenyomták régi számokkal. No mindegy, ez van. Nem csak a banda változik, hanem az emberek is, csak ezt (nekem) nehéz felfogni.

UNCERTAIN SENSE. Először is: nem szeretem annyira, mikor Ruki angolul énekel. Nem csak azért, mert nem tud normálisan angolul, hanem mert japánul sokkal mélyebb gondolatait tudja kifejezni. Ezen nincs mit csodálkozni, az anyanyelvén mindenki jobban ki tudja fejezni magát. És (lehet belém kötni) az angol dalok mindig jóval felszínesebbre sikerülnek, mintha japánul énekelné őket. Igazán befizethetné már magát egy intenzív nyelvtanfolyamra xD. Csak hülyéskedek, tisztában vagyok vele, hogy nincs annyi szabad ideje.
Egyébként jó szám. Főleg a végén néztem nagyot, mikor olvastam a szövegét. És ha a zenei kivitelezés változott is a múlthoz viszonyítva, a tartalomban megjelenő elvontság és fájdalom nem változik. Rukis maradt, GazettE-s maradt az egész.

BREAK ME. Szerelmes lettem ebbe a számba *w* Egyszerűen felfoghatatlanul jó szám. Jóformán nem tudok mit hozzáfűzni, ezt hallgatni kell és kész.
Engem már megtört Ruki (óó, már régóta xD), de ezzel a számmal teljesen és véglegesen és visszavonhatatlanul. Mindig is a GazettE volt a námbör ván, és úgy érzem, ez már nem nagyon fog változni.

A GazettE-tel kapcsolatban nekem egyetlen problémám van, az sem a tagokkal, vagy a zenével, hanem a rajongókkal. Nagyon sokan csak a balladáik alapján "szeretnek beléjük", és a Cassis-on, Guren-en, PLEDGE-en kívül kábé nem létezik számukra semmi. Ezt hívják divat-fanságnak, vagy fogalmam sincs, igazából hogy hívják ezt, de valami hasonlóképpen. A GazettE (és ugyanúgy egyetlen más banda sem) ítélhető meg néhány szám alapján. Ismerni kell, hogy honnan indultak, hogyan fejlődtek, hová jutottak, és ha még úgy is szereted, elmondhatod, hogy rajongó vagy. És aki azért néz koncerteket, hogy nyivákoljon egy-egy fanservice jelenetnél, az elbújhat, de komolyan.
Ugyanez a helyzet a Filth in the beauty-val. Nagy divat-szám lett, nem is csodálom, mert iszonyatosan jó szám. Egyszer találkoztam egy német lánnyal, akiről kiderült, hogy ő is szereti a GazettE-t, és megkérdeztem tőle, hogy melyik számot hallotta először a GazettE-től. Mondja, a Filth in the beauty-t, és meg is mutatta a PV-t az iPodján, vagy akármicsodáján, ami nála volt. Nem kicsit éreztem magam hülyének nézve, mondom "Mivan? Te pont nekem mutogatod, mintha nem tudnám, miről van szó?". Aztán kérdezte, hogy én melyiket hallottam először, és én mondtam, hogy COCKROACH. Ő meg egy kis fáziskéséssel bólogatott, hogy "Jaj, igen, tudom!", de a szemein látszott, hogy dehogy tudja. Miért nem tűnik fel néhány embernek, hogy 2006 előtt is létezett GazettE? Mert ugye erőteljesen létezett. Nos hát ez van, tájékozatlanság rulez.

Na de. Remélem, mindenki szépen meghallgatja a dalokat, és elolvassa a fordítást, mert az ugye fontos.
Továbbra is GazettE és GazettE és még több GazettE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése